Gårdagens ledarskap

74 dagar kvar.

Det blev en väldigt lång dag igår, igen. Var inte hemma från ledarskapskursens slutseminarium förrän vid halv nio, på kvällen. Jag visste att vi suttit ett bra tag i och med att det var höst när jag cyklade till universitetet och vinter på vägen hem.

Gårdagen var väldigt intressant med många bra genomgångar av olika biografier. Bland annat presenterades Jan Carlzon, W. Bush, Jacob Wallenberg, Lennart Johansson, Mao, Lillemor Arvidsson, Ingvar Kamprad, Malcom X och Percy Barnevik. En salig blandning med andra ord. Fick ta del av livshistoria, prestationer och vilka egenskaper som präglat/präglar dessa ledare. Väldigt lärorikt och framförallt intressanta, på presentationerna efterföljande, diskussioner.

På måndag börjar nästa kurs. Den som enligt planerna ska bli min sista på universitetet (för nu i alla fall). Organiseringens dynamik. Tio nya veckor. Med andra ord, tio veckor kvar i jakten på jobb!


Kommentarer
Postat av: Filip Larsson

Hallå Joachim!



Här är vi nu, i denna jobbsökarsmörja! jag ska på intervju imorgon, vi får se hur det går. Kul att du skriver den här bloggen, kul att vi sökt samma tjänster. Hoppas vi får jobb på samma ställe så jag kan sitta å tråka dig för pools dåliga form! =)



Glenn

2009-11-05 @ 15:05:53
Postat av: Glenn

Usla form kanske är mer sant...



Jaja.. på med dom påklistrade smajlen å sök med ljus å lykta

2009-11-05 @ 15:08:47
Postat av: Joacim

Hej Filip!

Upp med hakan nu. Mer positiva tongångar! Skulle vara riktigt kul att jobba på samma ställe.

Vad gäller Pool har jag inga som hels kommentarer just nu.

Lycka till på intervjun imorgon!

Mvh!

2009-11-05 @ 15:25:48
URL: http://jobbjatack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0