Keine jobs!? Hos bankerna i alla fall...

Dagen har till stor del handlat om TV-inslaget. Många vänner som hört av sig angående det. Kul, kul. Tillsammans med det ordinarie plugget har det aktiva jobbsökandet tagit upp en stor del av dagen. Ringt runt och hört mig för hos en hel del banker och kreditinstitut. Tycker att jag har det ganska bra förspänt där tack vare min uppsats om Basel II, som jag tidigare skrivit om här. Tyvärr ser dock finanskrisen vara allt annat än över, då inget ändrat sedan senaste gången jag körde en telefonrunda, med bankerna som målgrupp.

"Tyvärr söker vi inget nu."

Bara att bita ihop. Det finns ju faktiskt fina tjänster på andra områden. Har faktiskt hittat två potentiella jobb inom redovisning idag, tack vare intensivt enirosökande på branscher. Tyvärr räcker inte tiden till för att skriva ansökningarna just nu, vilket känns sådär. Det få kanske bli en till sådan där natt då sömnen får stå åt sidan för det ambitiösa jobbsökandet.

Nåväl, det löser sig. Bara att hälla i mer vatten annars.

Med hopp om att ni förstår min dåliga humor efter en lång dag.
Vänliga hälsningar,
Joacim


Kommentarer
Postat av: Anna König Jerlmyr

Hej Joacim, tusen tack för en helt lysande blogg. Jag är säker på att en så driven person som du kommer att få ett jobb inom en snar framtid. Lycka till! Jag kommer att följa dig på vägen till arbete. Varma hälsningar, Anna - ledamot i arbetsmarknadsutskottet (M)

2009-11-02 @ 23:11:44
Postat av: Joacim

Hej!

Tack så mycket för uppmuntran! Jättekul att du gillar den! Alltid roligt att höra.

Ha en bra kväll!

2009-11-02 @ 23:25:52
URL: http://jobbjatack.blogg.se/
Postat av: Niklas E.W. Eriksson

Hej Joacim,



vilket väldigt intressant initiativ! Hoppas du finner ett jobb som du kan utvecklas i ända till ålderns höst.



Ett tips som jag kom på angående ditt telefonerande. Vore det inte lämpligare att gå in på ett personligt möte face-to-face? Lättare för den som anställer att få en bild av dig...

2009-11-03 @ 16:23:29
Postat av: Joacim

Tjena E.W!

Kul att du hittat hit!

Jag ska förklara lite angående att jag inte går in till bankerna direkt. Det är som så att många av de jag hör av mig till, kontorschefer och folk på personalavdelningarna är sådana jag träffat tidigare i olika sammanhang. Bla när jag varit på kontaktsamtal, stipendieutdelning och andra evenemang. Därför har de redan en uppfattning om mig.

De personer jag inte träffat tidigare, ber jag att få komma in och lämna över CV personligen och får därför det personliga mötet. De brukar i vanliga fall tycka att det är helt okej, när de vet om mötet i förväg.

Sen så hör jag av mig lite då och då, vilket betyder att det blir smidigare med telefonkontakt.

MEN, jag håller med dig till 100% att ett personligt mötet är att föredra tidigt i en kontakt för att skapa en stabilare relation än vad jag kan göra via telefon/mail.

Jag får tacka för ditt tips! Alltd välkommet att få ta del av andras tankar och kanske revidera sina egna!

Ha det bra!

2009-11-03 @ 17:02:13
URL: http://jobbjatack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0