Arbetsintervju, föreläsning och Åland

80 dagar kvar.

Tiden går och jag har nu cirka två och en halv månad kvar. Men i takt med tiden sker även en kontinuerlig utveckling i mitt sökande. Jag kan med glädje berätta att jag inte bara hade en tv-intervju igår. Jag hade nämligen också en arbetsintervju. Än roligare är att den var för tjänsten som jag benämnt som mitt drömjobb. Satt med en rekryterare från Poolia i ungefär 75 minuter och berättade om allt mellan himmel och jord. Jag tror att det gick bra. Det är inte helt lätt att tyda dessa rekryterares reaktioner på det jag säger, då de håller sig väldigt neutrala. Men det är ju deras jobb. Det jag känner eventuellt var sämre från min sida var att jag hade svårt att dölja min förtjusning över denna tjänst. Sen kan man ju fråga sig om det är en negativ sak. Kan det vara negativt att vara för positiv? Vi får se. Jag tycker ändå att jag gav ett bra och äkta intryck. Fantastiskt roligt att ha varit på denna intervju. Ett steg i rätt riktning när det gäller denna tjänst. Jag vill verkligen ha det här jobbet!!

Under gårdagskvällen hjälpte jag till under kickoffen för KPMG International Case Competition. I egenskap av regerande örebromästare (oh så flott det låter) fanns jag till hands för frågor om tävlingen och vad som är viktigt att tänka på för att lyckas bra.

Just nu sitter jag på Ms Rosella med destination Mariehamn. Kommer att spendera Allhelgonahelgen hemma på Åland. Som vanligt är det fullsmockat med folk och ända stället det finns sittplats är i dansbaren. Det skulle väl vara okej. Men, när kvalitén på bandet är, ja, aningen medioker, längtar jag lite smått härifrån.

För de med intresse av det, kan jag avslutningsvis berätta att Tv4-inslaget är flyttat till måndag, vilket jag tycker är bra! Bör ge bättre exponering. Då skulle det också sändas under alla nyhetssändningar både morgon och kväll.

Ha nu en riktigt trevlig fredagskväll!
Joacim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0