Bloggen ger utdelning

Syftet med denna blogg var och är bland annat att uppmärksamma min omgivning på att jag söker jobb. Det syftet tycker jag är uppfyllt med råge. Nästan varje person jag träffar tar upp bloggen och undrar hur det går med jobbsökandet. Jättekul att det funkar så som jag hoppades!

Bloggandet har även gett sin första avkastning, vilket jag skrev om kort i ett tidigare inlägg. En gammal studiekompis och lagkamrat från min aktiva tid inom innebandyn la, genom bloggen, märke till att jag sökte jobb och erbjöd mig ett extrajobb, på stället han är butikschef. Även om detta "bara" är ett extrajobb och något jag skulle göra under en begränsa tid då min intention är att få ett heltidsjobb tills plugget är slut i januari, känns det bra att få erbjudandet. Speciellt när det kommer som en effekt av bloggen du just nu läser.

Jag nämnde också tidigare att detta extrajobb skulle gå bra ihop med mitt andra extrajobb. Låt mig förklara. Som ni läst så jobbar jag ibland extra som målvaktstränare i innebandy. Ovanstående jobb skulle vara på Innebandybutiken, här i Örebro. Kopplingen får ni klura ut själva.

Arbetet går vidare!

Eder Joacim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0