En dag på slottet

81 dagar kvar.

Idag har jag ännu en helt fullspäckad dag. Kommer bland annat göra debut. Jojo! Med vad får ni veta i efterhand. Lite speciellt kan jag dock hinta om att det är.


För nu får ni nöja er med en kort beskrivning av gårdagen. Jag spenderade nämligen den på Örebro slott där skatteverket tillsammans med tillväxtverket, arbetsförmedlingen, försäkringskassan, tullverket och bolagsverket höll en starta eget dag. Inte för att jag ska starta eget. Nej, jag vill ju ha jobb! Men jag var nyfiken och mitt schema tillät närvarande där. Därtill såg jag det som ett bra tillfälle att knyta lite kontakter med entreprenörer här i länet. Dagen var intressant och allmänbildande även om grundligheten i det hela gjorde att mycket av det som sades var sådant jag kände till sen förut. Myndighetsjargongen tillät heller inte större utsvävningar, men en gång lockades det till lite större skratt. Nämligen när bolagsverkets representant gav exempel på några av de humoristiska namn de fått in till sig som del i registreringen av nya företag. Eller vad sägs om:


·         Svart taxi AB (taxi)

·         Human trafficking AB (transportverksamhet)

·         British Hairways (frisör)

·         Schakta i backarna (schakt)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0