En riktigt bra vecka mot sitt slut

85 dagar kvar.

Ha haft några väldigt produktiva dagar den senaste veckan. Hunnit med mycket roligt, men inte haft någon tid till exempelvis skrivande här. Så då lite uppdatering på sin plats.

Vi färdigställde vårt grupparbete i veckan och hade slutseminarium för det i fredags. Har varit ett intressant projekt, som vi i min grupp hållit på med. Har i kursen "Företagsekonomi D: Ledarskapets identitet och professionalitet" haft en uppgift att närmare undersöka ledarskap i kombination med ett annat valbart ämne. Vi valde kön och genus. Alltid lika aktuellt och känsligt, men väldigt intressant. Nu kör en ny del av kursen igång, i vilken vi studenter enskilt ska välja ut en känd "ledare" (företagsledare, politiker, andlig ledare osv.) och analysera hans eller hennes ledarskap utifrån det vi lärt oss tidigare, under kursen. Det vill säga, i huvudsak, utifrån teori på området. Jag har valt Richard Branson, grundaren av Virgin-koncernen. Så näst på tur i litteraturlistan står nu hans biografi "Den globale entreprenören". Ska bli riktigt kul att läsa.

I onsdags eftermiddag tog jag mig tiden att gå på en föreläsning om presentationsteknik som Drivhuset höll. Väldigt intressant, om än grundligt och mycket sådant som är ganska självklart. Men det skadar aldrig att lyssna till sådant en gång för mycket. Ska återkomma till denna föreläsning framöver.

Jag skrev tidigare, ett inlägg, om Öhrlings kommande studentaktivitet. Denna ägde rum i fredags. Tyckte de hade ett bra och lockande upplägg, då de bland annat bjöd på allsvensk fotboll. Närmare bestämt ÖSK – Halmstad. Tycker att Öhrlings är nyskapande vad gäller studentaktiviteter. Har tidigare faktiskt varit på choklad- och vinprovning med samma företag. Det som inte var lika bra var, att de valde att inleda kvällen med att berätta att Öhrlings har anställningsstopp i Örebro. Inte jättetaktiskt då i princip alla deltagare var studenter som blir klara med sina respektive examen i januari och nu letar jobb. Jag själv tänker dock på saker och ting i ett lite längre perspektiv. Och alla dessa kontakter med personer på olika företag känns värdefulla. Sen så gick ju fotbollen riktigt bra också, vilket värmde i oktoberkylan. ÖSK vinst och två mål av min landsman Porokara. Viktigt!


Min lördag spenderades i Kumla där Örebro läns innebandyförbund höll breddläger för flickor -95. Jag var där i rollen som målvaktstränare, vilket jag extraknäckt som, från och till, ända sedan jag fick lägga min egen målvaktsdräkt på hyllan, efter att knäna satt stopp för fortsatt spel. Surt att inte kunna spela men väldigt, väldigt kul att få fortsätta med innebandyn som tränare. Dagen i Kumla var riktigt bra och de målvakter jag hade hand om visade fina tendenser som lovar gott inför framtiden.


Ha en trevlig söndagskväll!
Joacim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0