Hemma på holmen för löpning

 

Är hemma på mitt härliga Åland över helgen. Anlände sent igår och i morgon kväll är det avfärd mot Örebro igen. Det är alltid skönt att komma hem, slappna av och lugnas av naturen. Orsaken till denna weekendvisit är dock allt annat än att slappa.

Nej, orsaken är Kanonloppet. 20 kilometer över stock och sten. Har förberett mig med löpträning sedan fotbollssäsongen med mitt Real Örebro tog slut. Det vill säga cirka två veckor. Trodde ändå på förhand att det skulle bli svårt att komma under två timmar, men se...

78

Joacim Eriksson

Föglö/Örebro

1:51:50


... så fel jag hade. Riktigt nöjd, så här i efterhand. Speciellt glad är jag över att kroppen funkade riktigt bra. Det vill säga, inga krämpor i muskler och knän under loppet, som jag tyvärr fått under tidigare lopp. Det går inte ens att jämföra med Göteborgsvarvet senaste maj. Hooh, då kunde jag inte ens gå dagen efter. Det ska inte vara något problem imorgon.

Nu ska jag njuta av familjens sällskap!
trevlig lördagskväll!
Joacim

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0