Karriärdagen/jobbmässan Jobb09

"Du har en väldigt intressant profil"

Är åter tillbaka i Örebro efter att ha spenderat dagen på Jobb09 på Berns salonger i Stockholm. Är i efterhand nöjd med att jag åkte, samtidigt som jag tycker att förväntningarna inte riktigt infriades. Allt för många av företagen som närvarade hade endast budskapet att det var deras hemsida som gällde och att arbetssökande via denna kunde hitta eventuella jobb. Skulle kännas bättre om man fick höra något mer konkret när tid och pengar investeras för att ta del av ett sådant här evenemang. Speciellt med allt köande och trängandes, i åtanke.

Nåväl, färdig-gråtet nu. Jag är som sagt glad att jag åkte och har ändå fått ta del av ett antal intressanta och positiva samtal med rekryterare. Speciellt kontakterna med Proffice och Vattenfall verkade lovande. Vilket är jättekul! Hoppas Monster bygger vidare på detta evenemang och ordnar liknande tillfällen med fler företag på ett större ställe, eller varför inte på flera olika ställen. En rekryteringsturné genom Sverige kanske? 

Nedan ser ni SVTs rapportering från det hela:






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0