Kommande events

97 dagar kvar.

Satt igår som hastigast och sökte igenom nätet för att kunna bilda mig en uppfattning om kommande arbetsmarknadsdagar, jobbmässor och liknande. Events där det går att knyta kontakter med arbetsgivare och få nys om lediga tjänster, med andra ord.

Hittade några sådana tillfällen. Dock så fanns redan alla de intressanta inskrivna i minnet, sedan tidigare. Inga nya bekantskaper alltså. Lite synd. Jag sökte framförallt på Örebro med omnejd och omkringliggande län samt landets större städer. Här är vad jag fastnade för.

  • Nätverksdagen 27 oktober i Örebro. Ekonomistudenternas egen jobbmässa vid Örebro universitet, vilken jag för övrigt var med och jobbade på förra året. http://www.natverksdagen.se/
  • Campusmässan 2 februari 2010 i Örebro. Universitetets egen arbetsmarknadsmässa som anordnas i samarbete med Drivhuset. http://www.campusmassan.se/
  • Ekonomernas dagar 11 mars 2010 i Stockholm. En av Sveriges största jobbmässor. Riktar sig till ekonomistudenter och ordnas av Föreningen Ekonomerna vid Stockholms universitet. http://www.ekonomernasdagar.com/
  • Gadden 11-12 november i Göteborg. Nordens största arbetsmarknadsdagar för ekonomer, jurister, logistiker och miljövetare. Hålls vid Handels i Gbg. http://gadden.com/

De två sistnämnda ordnas vid andra universitet. Jag ser dock inget hinder att inte närvara. Allt är tillåtet i krig, kärlek och jobbsökande. Eller? Det fanns ytterligare liknande events, som exempelvis Handels i Stockholms arbetsmarknadsdagar. Där stod det dock uttryckligen att det var endast för deras studenter.


Dessa fyra är ju alla studentmässor och är mest relevanta för mig som ännu är student. Om du själv letar efter liknande tillfällen på din ort, hittar du eventuella sådana enklast genom att besöka kommunens hemsida för kommande evenemang, söka på google och eventuellt genom arbetsförmedlingen, gissar jag.


Har ni förslag på ytterligare events får ni gärna höra av er per mail, se min profil, eller genom kommentarerna. Jag skulle behöva hjälp med en sak på detta område. När jag körde förbi Västerås i söndags kväll tyckte jag mig se information på ”Välkommen till Västerås”-skylten om en arbetsmarknadsmässa i staden. Hittade dock ingen info om detta på nätet. Är det jag som ser i syne eller är det västeråsarna som är dåliga på e-marknadsföring?

Höres!
Joacim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0