Nätverksdagen 2009

Är nyss hemkommen från arbetsmarknadsmässan på Örebro universitet, Nätverksdagen. Jag är riktigt nöjd. Har haft väldigt kul och känner att jag utnyttjat potentialen i kontaktknytandet till fullo! Dessutom känns det otroligt roligt att det finns så många olika möjligheter i livet. Det finns inga gränser! Kände verkligen av det idag. Något som jag blir inspirerad och glad av!

Satsade allt på att knyta kontakter och nätverka med alla utställande företag och missade därför mässans dragplåster Alex Schulman som otroligt nog hade föreläst om just nätverkande. Fick dock ryktesvägen höra lite av dennes visdomsord. Bland annat lär han ska ha sagt att en student i nio fall av tio ska välja att gå ut på krog och supa istället för att sitta hemma och plugga. Kontakterna som knyts i det sociala på krogen är viktigare än kunskaperna, menade han. Nåja, kanske är bra med lite mer balans i livet, tror i alla fall jag.


En stor del av min dag spenderades på kontaktsamtal hos LRF Konsult, Ernst & Young och KPMG. Därtill hade jag ytterligare en träff bokad med Grant Thornton, men denna blev tyvärr inställd på grund av sjukdom (Krya på dig rekryterar’n!). Som tur var så bokades träffen om till ett senare tillfälle, vilket var snyggt gjort! Av de företag jag träffade tyckte jag att alla verkade intressanta. Jag tror även att de uppfattade mig som sådan då jag fick förslag på tjänster att söka från alla tre. Så visst lönar sig det att vara aktiv!

Resten av tiden gick åt till besök i montrar och kortare snack med företagsrepresentanterna där, vilket även det var mycket givande på sina ställen. Allt som allt var dagen riktigt lyckad. Pennförrådet är ordentligt påfyllt så jag med säkerhet ska klara vintern. Jättekul var också att träffa mina gamla studiekamrater Cissi och Anna igen, som var här och representerade sina respektive företag SET och Deloitte!

Dagen kröntes av att jag blev medbjuden som KPMGs (tack Henrik och gänget) gäst på mässans avslutande festligheter. Nämligen banketten ikväll! Det blir ett perfekt slut på en dag full av roliga möten och nätverkande.


Ha det bra!     
Nätverkaren




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0