Öhrlings + ÖSK

Kolla på fotboll och få jobb, i ett!

Det ramlade ner ett trevligt mail i inboxen igår. Öhrlings PricewaterhouseCoopers bjuder på helkväll! Trevligt, trevligt!
Först blir det ett besök hos Öhrlings och snack om karriär och framtid. Därefter matchen ÖSK - Halmstad, som sedan följs av "en öl på stan".

Tycker det är ett trevligt initiativ. Jag skulle förmodligen ha anmält mig även om fotbollen inte var inblandad. Tror detta kontaktskapande och nätverkande är A och O i arbetssökandet. Samtidigt måste man ha lite tur på dessa aktiviteter, vilka jag tidigare besökt en hel del av. Råkar man sätta sig bredvid rätt person så kan det vara väldigt värdefullt. Även om man inte har denna "tur" (skicklighet om du vet vem du ska sitta bredvid) så har jag som deltagare, mer plus på kontot än tidigare.

Hur som helst, kul initiativ Öhrlings!

/Joacim 


Kommentarer
Postat av: Ola

Säkert att det är nätverkande och fotboll som verkligen lockar dig till denna aktivitet...

2009-10-07 @ 15:01:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0